Törzsvendég születik!

Számos oka lehet annak, hogy megkedvel az ember egy helyet, szolgáltatást - de mitől válik valahol törzsvendéggé? Egy vendéglátóhely, rendezvényhelyszín vagy akár szépségszalon szerethetősége felépíthető, ehhez és ebben adunk most tippeket. 

A legfontosabb természetesen az első pozitív benyomás.

Ha a legelső alkalommal elégedett valaki, kellemesen érzi magát, akkor ezt újra át szerené élni. Ahhoz azonban, hogy törzsvendéggé váljon, másodszor, harmadszor is meg kell kapnia ugyanezt, ami az első alkalommal magával ragadta. Mind minőségben, mind kiszolgálásban.

Példa: egy kávézót vezetsz, ahova betér egy 40 körüli hölgy. Első látogatása után elégedetten távozik, a kávé és a mellé választott sütemény is ízlett neki. Emellett nagyon megjegyezte az egyik kiszolgáló kedves, mosolygós viselkedését, úgy érezte, hiába vannak sokan a helyen egy forgalmas órában, kitüntetett figyelmet kapott.

Amennyiben újból megteheti, el fog látogatni a kávézódba. Ha megkapja ugyanezt az élményt, harmadik betérésre is számíthatsz. Ez azonban elbukható akkor, ha következő alkalommal valamivel probléma lesz a felsoroltak közül! (Száraz lesz a sütemény, gond lesz a kávéva, többet kell rá várni, vagy épp, morcos lesz, aki kiszolgálja.)

Sokszor hajlamosak a vendéglátók, szolgáltatók az új vendégeket kuponokkal, kedvezményekkel csábítani. Amikor ezt egy régóta visszajáró vendég, vásárló látja, miközben ő semmilyen hasonlóban nem részesült még, adódhatnak kellemetlen szituációk. A hely akár el is vesztheti az addig visszajáró embereket egy ilyen húzás miatt, hiszen ebből azt érzik majd a törzsvendégek, ők kevésbé fontosak az újaknál.

woman-828888_1920.jpg

Mit érdemes tenni azért, hogy jöjjenek új emberek, de a régi klientúra se vesszen el?

Alkalmazz egy Instagram-trükköt: nézd meg a lokációdban, városodban, kerületedben megosztott posztokat! Ezeknél jól látod, kik népszerűek, kik rendelkeznek mikro-influenszer szintű követőszámmal. (Jelen esetben már az 1000-2000 fős tábor is ide számolható.) Nekik érdemes írni egy DM-levelet, hogy kedvezményt kapnak a szolgáltatásra, fogyasztásra; esetleg ajándék desszertet, kávét, vagy szalon esetén ápoló kezelést (stb.), ha ellátogatnak hozzátok. Ők vélhetően be fognak csekkolni az adott helyről, így már meg is van egy nagyobb elérés és a potenciális új vendégek elérése. MIKÖZBEN a törzsvendég-sereg sem sértődik meg!

Elmaradoznak a törzsvendégek?

Tipp: Ha olyan szolgáltatásod van, ahol személy szerint kommunikálsz a vendégekkel, vásárlókkal, és azt tapasztalod, hogy elmaradoznak, nagyon finoman, tolakodás nélkül megkérdezheted, miért van ez. A véleményekből rengeteget lehet tanulni; és persze, nemes egyszerűséggel csak olyan választ kapsz, aminek a szolgáltatásodhoz semmi köze. (Pl. költözés.)

Nem az ügyfél az első, hanem az alkalmazott. Figyelj oda az alkalmazottaidra és ők oda fognak figyelni a vendégeidre! - Richard Branson

Ez is nagyon fontos: a vállalkozásodat az alkalmazottaid reprezentálják. Nagyon sok múlik az ő viszonyulásokon a vendégekhez, így nagyon sok múlik rajtuk azt illetően is, végül lesznek-e visszajáró vendégeitek. Az alkalmazottakat számos módon meg lehet becsülni, például:

  • továbbkézésekkel,
  • ösztönzőrendszerrel,
  • extra juttatásokkal,
  • olyan eszközparkkal, ami megfelelően támogatja a munkavégzésüket.

Törzsvendégekből lesznek a legjobb ajánlók! Azaz: törzsvendégeid az újak érkezését is befolyásolhatják

Ha valaki szeret egy helyet, tovább fogja ajánlani. Elmeséli személyesen... "Képzeld, minden reggel ott veszem a szendvicsem, isteni a tojáskrémes bagettjük - és nagyon rendes a tulaj, múltkor kicsit többet kellett várnom, és kaptam egy ajándék islert is." Illetve, nyilván megosztja a social mediában... "Újra itt! Alig vártam. Amikor csak tehetem, jövök, kedvencem, itt mindig figyelnek rám! #legjobbhely" - és így tovább.

És mit tesz az, aki hall / olvas a helyről, amelyet üzemeltetsz?

Természetesen, utánanéz a neten. És az alapján, amit hallott-olvasott, plusz amit lát a saját szemével, döntést hoz, megy-e ő is, megéri-e neki. Ezért nem midnegy, milyen tartalmak szerepelnek a webes felületeiden:

  • megfelelő minőségű képi anyagra - fotók, videók - szükséged lesz;
  • naprakész, jól érthető, keresőbarát szöveges tartalomra szintén;
  • olyan webes felületre, amely gyors, átlátható, könnyű benne navigálni;
  • és mindezt elhelyezve a Google térképen, hogy azonnal megtalálható legyen!

Ami mindezt egyszerre tudja, a 3D virtuális séta! A helyszínt bebarangolva, elhelyezhetsz különböző pontokon szövegeket, videókat, fotókat is. Például jelölheted, ha van gluténmentes pékáru a pultban, de feltölthetsz videós részletet egy nagyon jól sikerült, referencia-értékű rendezvényről is. Új vendég - törzsvendég - ajánlás - új vendég - törzsvendég: ezzel a dinamikával nyerő leszel. Érd el könnyebben!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3D VIRTUÁLIS SÉTA PROFESSZIONÁLIS ESZKÖZÖKKEL ÉS KOMPLEX SZOLGÁLTATÁSCSOMAGBAN: VIRTUAL TWIN

FACEBOOK | INSTAGRAM

daniels-konditorei-03182021_184409.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://virtualtwin.blog.hu/api/trackback/id/tr216589644
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása