Ez most úgy kell a vendéglátóiparnak, mint víz a szomjazónak
Felturbózó marketing-tanácsok 5 pontban, célzottan vendéglátósok számára

2020 és 2021 első fele a vendéglátósok, illetve szállásadók számára kőkemény volt: sokan utolsó tartalékaikkal oldják meg az újraindulást, mások kölcsönből... (Legalábbis azok közül, akik egyáltalán fent tudtak maradni.) Ennek megfelelően, a verseny is óriási. Ahogy egyre többen kapják meg az oltottságukat igazoló kártyát, szívesen indulnak el enni-inni-megszállni, a teraszokon pedig csak a távolság megtartása feltétel. A verseny folyamatosan nő, feszítő a kérdés, hogy hova foglal vagy ül be a vendég? Ki kell emelkedned a riválisok közül...

Vendéglátóipari marketing-tippek

budapest-bistro-03172021_222001.jpg

1. Vendégélmény-tartalmak

Egyre kevésbé van jelentősége annak, Te mit állítasz a vállalkozásodról - ezzel szemben folyamatosan nő a vendégélmények jelentősége. Ezek ugyanis valódiak az érdeklődők szemében. Az, hogy azt mondod, a rozé kacsamell különlegesen omlós, eltörpül amellett, ha Kovács Anna ugyanezt írja le a Facebook-oldal "Vélemények" fülében vagy akár a 2500 releváns követője számára egy Insta-story-ban.

Érdemes a vendégélményre egy teljes folyamatot felépíteni:

  • figyelj oda az online UX-re is, legyen egyszerű a foglalás, használj akár chatbotot - vagyis, menjen gyorsan és flottul minden folyamat, 100%-ban írásban is. A fő vásárlóerőt jelentő Y-generáció utál telefonálni;
  • statikus helyett képileg válassz egyre több dinamikus, azaz mozgó tartalmat, ezek jobb elérést biztosítanak organikusan is;
  • legyen elegendő nyilvános fotó, videó és vélemény a vendéglátóhelyedről, amely hiteles képet fest róla. Élj a 3D virtuális séta lehetőségével is, amely által könnyedén fel tudják fedezni a majdani vendégek, mi is vár rájuk Nálad.
  • Természetesen nagyon figyelj a megfelelő vendég-kezelésre a helyszínen is, hiszen ezekből az élményekből születenek majd a becsekkolások és vélemények. 

2. Vendégélmény-tartalmak

Amikor valaki becsekkol, esetleg a nálatok vett / tőletek rendelt ételt felteszi a közösségi felületeire, és megjelöli rajta a helyet, mindenképp reagálj, köszönd meg, illetve oszd is tovább a posztot! Ezzel egyrészt, úgy nyersz tartalmat, hogy szinte semmi időt nem kell szánnod rá, másrészt, valós képet mutatsz arról, hogy a vendégeid szeretnek hozzátok járni.

  • Ha rendszeresen posztolsz tartalmat a követőid megjelölésével, az ő véleményeikkel, fotóikkal, azzal ráadásul eléred, hogy nemcsak közönséget szerzel, hanem közösséget építesz. Az újabb látogatók azt tapasztalják majd, hogy Nálatok fontos szerepe van a vendégeknek. Ez pedig a legerőteljesebb szimpátiakeltés!

3. Mikro-influencer-kampányok

Ha influencer-kampányban gondolkodsz, érdemes a több százezres, gyakran irreleváns követőtáborral rendelkező celebek helyett tematikus mikro-influenszereket választani 5-10-15 ezer követővel, akik potenciális vendégkör lehetnek. Egyrészt, olcsóbban meg fogod úszni a kampányt, másrészt biztosan olyan emberekhez jut majd el az éttermed / bárod / kávézód/ szálláshelyed híre, akik utána tényleg meg is látogatnak majd.

4. Ha valami nem tetszik nekik, azt se söpörd a szőnyeg alá...

Ha ismétlődik egy-egy minta, azaz többen írnak le egy adott dolgot negatívmunként, reagálj rá, és jelenítsd ezt meg a kommunikációdban is. Például: "többen jelezték, hogy a limonádé nem elég gyümölcsös, így jelentjük: új recepttel dolgozunk, gyümölcsösebb, rostosabb limonádéval várunk!" Nagyon kevesen képesek önreflexióra, és pláne, változtatni a hibáikon a vállalkozók közül, így minden ilyen törekvés (és annak megosztása) jót tesz a marketingnek is.

5. Virtuális valóság a vendéglátóiparban

A cikkben fentebb már előkerültek a chatbotok és a 3D virtuális séták, utóbbiakról egy kicsit bővebben is írunk most Neked, miért kiemelten hasznosak. Ezek jelenleg a leghatékonyabb marketing-megoldások a vendéglátóipar számára. Amikor egy vendég döntést hoz arról, hova menjen el vacsorázni, megnézi a kínálatot, az elérhető tartalmak közt a véleményeket, illetve enteriőrre, hangulatra vonatkozó képeket.

Abban a világban, ahol evés előtt szinte már reflex-szerűen kattintunk, bizony elképesztően lényeges, mennyire "instázható" a hely! Hogy ezt valósághűen fel tudja mérni a lehetséges vendég foglalás előtt, mindent tüzetesen végignéz, statisztikák alapján pedig jelenleg a 3D-s, részletes képet adó tartalmak működnek a legjobban a videók mellett. A lényeg tehát, hogy végig tudjon sétálni már azelőtt, hogy valóban megjelent egy adott helyszínen...

Versenytársaiddal szemben előnyre tehetsz szert, ha beemeled a kommunikációdba a 3D virtuális sétákat: a linkre kattintva rögtön tehetsz egy ilyen sétát, hogy lásd, hogyan működik a gyakorlatban! Már kezd elterjedni az alkalmazása, az eredményei egyre látványosabbak, de még pont elég kevesen használják ahhoz, hogy ki tudj emelkedni vele...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3D virtuális séta professzionális eszközökkel és komplex szolgáltatáscsomagban: VIRTUAL TWIN

Facebook | Instagram

budapest-bistro-03172021_221514_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://virtualtwin.blog.hu/api/trackback/id/tr5616573660

3D virtuális séták

Friss topikok

süti beállítások módosítása